Το Τέταρτο Κουδούνι / Είδηση
«Βούβα» είναι ο… εύγλωττος τίτλος του καινούργιου έργου της Ελένης Γκασούκα, που θα παρουσιαστεί, σε σκηνοθεσία της, τον Οκτώβριο, στο «Σύγχρονο Θέατρο», με πρωταγωνίστρια την ταλαντούχα Νάντια Κοντογεώργη και σε παραγωγή της People Entertainment Group.
Το έργο, δραματικό αλλά και με χιούμορ, διαδραματίζεται κάπου στην ελληνική επαρχία σήμερα. Δυο άνθρωποι, στη μέση της ζωής τους, θ’ ανταμώσουν κι εκτός απ’ τη μεταξύ τους αναμέτρηση, θα βρεθούν αντιμέτωποι με τους προσωπικούς τους εφιάλτες. Η ιστορία δίνεται με ρεαλιστική ακρίβεια που μεταπηδά στο ονειρικό μέσω του τελετουργικού της ελληνικής παράδοσης. Οι εφιάλτες -οι μόρες, οι βραχνάδες-, άλλοτε πρόσωπα υπαρκτά, απ’ το άμεσο περιβάλλον των δυο ηρώων, κι άλλοτε μορφές αλληγορικές που αφορούν την αγωνία των σύγχρονων ανθρώπων -οι οικονομικές απαιτήσεις, οι πιέσεις τις οποίες ασκούν οι θεσμοί που δοκιμάζονται…- αναλαμβάνουν μια σουρεαλιστική, παγανιστική αφήγηση. Οι ήρωες του έργου, σε αποσύνθεση, ετερόκλητοι κι αντιφατικοί, ψάχνουν απεγνωσμένα να βρουν τον εαυτό τους παίρνοντας λάθος αποφάσεις.
Είναι το πέμπτο έργο της Ελένης Γκασούκα που βλέπει τα φώτα στης σκηνής. Εξαίρετη χορεύτρια που ξεκίνησε την καριέρα της στο χορό πλάι στην Ραλλού Μάνου, στο «Ελληνικό Χορόδραμα», αποφοιτώντας απ’ τη σχολή της, και συνέχισε τις σπουδές της στην Γαλία όπου χόρεψε δυο χρόνια στην Ρεν, με συνεργασίες στο ενεργητικό της, μετά την επιστροφή της, με το «Αέναο Χοροθέατρο» του Ντανιέλ Λομέλ, το «Μικρό Χορευτικό Θέατρο» της Λίας Μελετοπούλου, στον «Προμηθέα» που ’κανε ο Ρόμπερτ Γουίλσον στο Μέγαρο Μουσικής…, χορογράφος σε παραγωγές του ΚΘΒΕ, της ομάδας «Άγαμοι Θύται» αλλά και στην Τελετή Λήξης της Ολυμπιάδας του 2004, στην Αθήνα, δασκάλα χορού, με μια εξαίρετη πρωταγωνιστική παρουσία στην ταινία του Δημήτρη Γιατζουζάκη «Μη μου άπτου», άρχισε να συνεργάζεται, απ’ την εποχή της συμμετοχής της στους «Άγαμοι Θύται», στα κείμενά τους.
Ως συγγραφέας -αλλά και σκηνοθέτρια- η Ελένη Γκασούκα επίσημα εμφανίζεται τη σεζόν 2005/2006, με το σπονδυλωτό σατιρικό «Ήρωες» που ξεκίνησε την πορεία του στον «Ζυγό» με μεγάλη… αποτυχία, για να εξελιχθεί σε μεγάλη, πολύχρονη επιτυχία αφότου, αναμορφωμένο, μεταφέρθηκε, την επόμενη σεζόν 2006/2007, στο «Μικρό Παλλάς», αργότερα στο «Εμπορικόν» και πάλι στο «Μικρό Παλλάς».
Ακολούθησαν η «Φουρκέτα», ένα έξοχο δραματικό αλλά και με χιούμορ κείμενο, στροφή στη θεματική και στον τρόπο γραφής της συγγραφέα, «Η φτωχούλα του Θεού» κι ο μονόλογος «Εγώ η Γωγώ», με την Ελένη Γκασούκα να υπογράφει σ’ όλα και τη σκηνοθεσία. Η πιο πρόσφατη συνεργασία της ήταν, τον περασμένο χειμώνα 2016/2017, η σκηνοθεσία της μουσικοθεατρικής παράστασης «Γυναίκες» που ανέβηκε στο «Γυάλινο Μουσικό Θέατρο», σε κείμενα Αναστασίας Μουτσάτσου και με την ίδια, την Φωτεινή Βελεσιώτου και την Μυρτώ Αλικάκη.
Η καινούργια παράστασή της πάνω στην «Βούβα», που οι συντελεστές, όπως κι η υπόλοιπη διανομή της -εννιά ηθοποιοί συνολικά-, είναι ακόμα υπό συζήτηση, θα ’ναι ντυμένη με μουσική, όπου η παραδοσιακή θα κυριαρχεί.
Όσο για την -ιδιαίτερα, άλλωστε, καλλίφωνη- Νάντια Κοντογεώργη, απόφοιτη της δραματικής σχολής του Εθνικού Θεάτρου, στο σανίδι απ’ το 2005, ο πιο πρόσφατος ρόλος της ήταν η Αλμπερτίνα στην κατά Νίκο Καραθάνο «Οπερέττα», απ’ το έργο του Βιτόλντ Γκομπρόβιτς, που παρουσιαζόταν, μέχρι πρόσφατα, απ’ το Εθνικό, στην Σκηνή «Κοτοπούλη» του «Rex» ενώ το καλοκαίρι θα ’ναι η Κυρία Λάβετ στο ανέβασμα απ’ την Καμεράτα. Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής, με μουσική διεύθυνση και σε σκηνοθεσία Γιώργου Πέτρου, του μιούζικαλ «Sweeney Todd» των Στίβεν Σόντχάιμ (μουσική, στίχοι) και Χιου Γουίλερ (κείμενο), στο Ηρώδειο, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών.
No comments:
Post a Comment