Το Τέταρτο Κουδούνι / Τέτοιες Μέρες, Τέτοια Λόγια... 113
Υπάρχουν -ευτυχώς- κι άλλοι δρόμοι ν’ αντιδράσει ο πολιτισμός, όταν ο Πούτιν έχει εισβάλει στην Ουκρανία και προσπαθεί να την αφανίσει, μ’ εκατοντάδες αθώους πολίτες -παιδάκια, ανάμεσά τους- ή στρατευμένους να πληρώνουν με το αίμα τους, απ’ τον ολέθριο δρόμο που επέλεξε ν’ ακολουθήσει η υπουργός Πολιτισμού και, κατά τις «οδηγίες» της, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών αποκλείοντας τους ρόσους καλλιτέχνες. Δρόμο που ακολούθησαν κι άλλοι καλλιτεχνικοί οργανισμοί στην Ευρώπη και, κυρίως, στις ΗΠΑ και που οδηγεί κατευθείαν σ’ έναν νέο μακαρθισμό.
Τον «άλλο» αυτό δρόμο μάς τον έδειξαν πρώτες με πολύ συγκινητικό τρόπο, η ουκρανή σοπράνο Λιουντμίλα Μοναστίρσκα κι η ροσίδα μέτζο Γιεκατερίνα Γκουμπάνοβα, Αΐντα και Άμνερις, αντίστοιχα, στην «Αΐντα», που, στο τέλος της παράστασης της όπερας του Τζουζέπε Βέρντι, στo Θέατρο του «Σαν Κάρλο» της Νάπολης, στο χαιρετισμό, τρεις μέρες μετά την εισβολή, αγκαλιάστηκαν θερμά, επί σκηνής, δίνοντας ένα απτό, υπέροχο παράδειγμα ότι ο πολιτισμός μπορεί να ενώσει.
Αυτό το δρόμο ακολουθεί και, στην Κρήτη, το Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου, με καλλιτεχνικό διευθυντή τον αρχιμουσικό Μύρωνα Μιχαηλίδη -τον τέως καλλιτεχνικό διευθυντή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Και μπράβο του!
Αύριο Σάββατο στις 21.00, διοργανώνει στην Αίθουσα «Ανδρέας και Μαρία Καλοκαιρινού», συναυλία για τα θύματα του πολέμου στην Ουκρανία, που τα έσοδά της θα διατεθούν για τη στήριξή τους. Το ιδιαίτερο και με σημαντικότατο συμβολισμό είναι ότι στη συναυλία συμμετέχουν, παραμερίζοντας τα μίση που έχουν αναπτυχθεί, δυο έξοχες νέες βιολονίστριες, η Ντιάνα Τιστσένκο, Ουκρανή, κι η Αλένα Μπάεβα, Ροσίδα.
Μαζί τους, μεταξύ άλλων -συμμετέχουν όλοι αφιλοκερδώς-, η λετονή βιολίστα Σάντα Βίζινε, ο ισραηλινός / πορτογάλος τσελίστας Κιρίλ Ζλότνικοφ, ο ουζμπέκος/ γερμανός πιανίστας Μιχαήλ Λίφιτς. Θα παρουσιάσουν κορυφαία έργα που αντλούν την έμπνευσή τους απ’ τα δεινά που επιφέρει ο πόλεμος, μεταφέροντας το πανανθρώπινο μήνυμα της ειρήνης και της αγάπης, όπως το «Αντάτζιο» του Σάμιουελ Μπάρμπερ, το κύριο θέμα του Τζον Γουίλιαμς απ’ την ταινία «Η λίστα του Σίντλερ», η Μπαλάντα αρ. 1 του Φριντερίκ Σοπέν, η Σονάτα για πιάνο αρ. 3 «Παθητική» του Λούντβιχ φαν Μπετόβεν, το σεξτέτο «Ενθύμιο από την Φλορεντία» του (Ρόσου) Πιοτρ Iλίιτς Τσαϊκόφσκι καθώς και έργα Τομάζο Αλμπινόνι και Ζιλ Μασνέ.
No comments:
Post a Comment