September 10, 2022

Όταν ο Εσκαμίγιο κλέβει την παράσταση...

 

Το Τέταρτο Κουδούνι / Τέτοιες Μέρες, Τέτοια Λόγια... 148
 
Μία δική της «Κάρμεν», με τον τίτλο «Carmen Reimagined» («Κάρμεν που ξαναφαντάστηκα»), σχεδίασε (2021) η ολανδή χορογράφος Ντίντι Φέλντμαν για τη ροσίδα χορεύτρια -απ’ τους Κύριους Χορευτές του βρετανικού Βασιλικού Μπαλέτου- Νατάλια Οσίποβα: μια χορογραφία αφηγηματική, για πέντε, ισάξιους ρόλους, με την «Κάρμεν» να μπλέκεται στη ζωή των πρωταγωνιστών και του σκηνοθέτη μιας ταινίας με θέμα την «Κάρμεν» του Μεριμέ, χορογραφία που μοιάζει να χρωστάει στην ταινία (1983) του Κάρλος Σάουρα «Κάρμεν» και στην κατοπινή μεταφορά της στη σκηνή, ως μπαλέτο, απ’ τον πρωταγωνιστή της στο ρόλο του Χορογράφου, τον Αντόνιο Γκάντες. Με μουσικές του Ντέιβ Πράις που ’χει διασκευάσει δημοφιλή μοτίβα απ’ την όπερα του Μπιζέ γεφυρώνοντάς τα με δική του δουλειά η οποία φλερτάρει με την τζαζ, με ισχυρό μπιτ. Απλή χορογραφία, βασισμένη στα κλασικά χνάρια, με στοιχεία παντομίμας, δεν πρωτοτυπεί ούτε καινοτομεί. Ούτε δίνει την ευκαιρία στην Νατάλια Οσίποβα η οποία, στα 36 της χρόνια, δε βρίσκεται πια στην κορυφή της καριέρας της, για μια σπουδαία ερμηνεία.
Θαυμάσαμε, πάντως, στην αρχή της παράστασης ιδίως, μια πολύ καλή χορεύτρια, τον καλό, επίσης χορευτή Τζέισον Κίτελμπέργκερ ως Χοσέ αλλά την παράσταση άλλος έκλεψε: o Ουκρανός Ντένις Ματβιένκο: ένας Σκηνοθέτης / Εσκαμίγιο (η φωτογραφία απ’ τον «Κουρσάρο», δεν υπάρχει απ’ την «Κάρμεν) εξαιρετικής δυναμικής, και μοναδικής ακρίβειας -ένας σπουδαίος χορευτής. Και να φανταστείτε ότι δεν είναι ο πρώτος διδάξας το ρόλο: δεν ήταν στη διανομή της πρεμιέρας, στο Εδιμβούργο, τον Δεκέμβριο, ούτε στις παραστάσεις του Λονδίνου, κάποιον άλλο χορευτή αντικατέστησε (Φωτογραφία: 2. AmandaFordyce).

No comments:

Post a Comment