Το Τέταρτο Κουδούνι / Είδηση
Την «Μήδεια» του Ευριπίδη έχει ήδη προγραμματίσει να παρουσιάσει το επόμενο καλοκαίρι -του 2022-, ακολουθώντας και πάλι τη γραμμή των τριών υποκριτών με Χορό, όπως και στην αρχαιότητα, ο Αιμίλιος Χειλάκης που θα υπογράφει τη σκηνοθεσία, με την Αθηνά Μαξίμου να επωμίζεται τον ομώνυμο ρόλο και τον ίδιο στους ρόλους του Ιάσονα, της Τροφού και του Κρέοντα ενώ υπό αναζήτηση βρίσκεται ο τρίτος ηθοποιός που θ’ αναλάβει τους ρόλους του Παιδαγωγού, του Αιγέα και του Αγγελιοφόρου.
Η συγκλονιστική τραγωδία του Ευριπίδη θα παρουσιαστεί σε άπαιχτη μετάφραση του Γιώργου Μπλάνα, με σκηνικά και κοστούμια Εύας Νάθενα, μουσική Δημήτρη Καμαρωτού, φωτισμούς Νίκου Βλασόπουλου και σε παραγωγή Παναγιώτη Γεροδήμου. Κορυφαία του δωδεκαμελούς Χορού θα ’ναι η Γιώτα Νέγκα ενώ στα μέλη του έχουν ήδη περιληφθεί η Μάϊρα Γραβάνη και η Ελευθερία Κοντογεώργη.
Ο Αιμίλιος Χειλάκης έχει ήδη ξεκινήσει απ’ το 2012 να δοκιμάζει με επιτυχία, με την εταιρεία καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων «αρτIVITIES» που ίδρυσε, το ανέβασμα αρχαίας ελληνικής τραγωδίας με το σύστημα των τριών υποκριτών και Χορό: το 2012 παρουσίασε, σε συμπαραγωγή με το ΔΗΠΕΘΕ Βόλου, τον «Οιδίποδα τύραννο» του Σοφοκλή, όπου, σε σκηνοθεσία Τσέζαρις Γκραουζίνις, κρατούσε τον επώνυμο ρόλο, με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη και τον Χρήστο Σαπουντζή μαζί του -μια παράσταση-σταθμός, κατά τη γνώμη μου-, το 2014, σε συμπαραγωγή με το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, τον «Φιλοκτήτη» του Σοφοκλή, όπου, σε σκηνοθεσία Κώστα Φιλίππογλου, ήταν ο Νεοπτόλεμος πλάι στον Μιχαήλ Μαρμαρινό-Φιλοκτήτη και τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη -και οι δυο παραστάσεις παίχτηκαν στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Επιδαύρου-, το 2017 την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη, όπου έπαιζε Αγαμέμνονα και Αχιλλέα, με την Λένα Παπαληγούρα στον επώνυμο ρόλο και την Αθηνά Μαξίμου μαζί του, και το 2018 την «Αντιγόνη» του Σοφοκλή όπου έπαιζε Κρέοντα και Ευρυδίκη, πλάι στην Αθηνά Μαξίμου-Αντιγόνη και Άγγελο και με τον Μιχάλη Σαράντη -και στις δυο αυτές παραστάσεις που παίχτηκαν σε περιοδείες, συνυπέγραφε τη σκηνοθεσία μαζί με τον Μανώλη
Δούνια, ενώ η μετάφραση, όπως και στον «Φιλοκτήτη», ήταν του ποιητή Γιώργου Μπλάνα, μεταφραστή και της επερχόμενης «Μήδειας».
Το πιο πρόσφατο ελληνικό ανέβασμα της «Μήδειας» έχει γίνει απ’ το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος που παρουσίασε, μόλις το περασμένο Σάββατο, μια πολύ συντομευμένη διασκευή της τραγωδίας για τέσσερις ηθοποιούς, σε σκηνοθεσία Ελένης Ζιάνα, στον αρχαιολογικό χώρο της Πύδνας και στο πλαίσιο των εκδηλώσεων «Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός 2021» του υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού. Το πιο πρόσφατο πλήρες ανέβασμα της τραγωδίας του Ευριπίδη στα ελληνικά -αλλά μόνο με γυναίκες ηθοποιούς- έγινε τον Ιούλιο, στην Κύπρο, στην Λευκωσία και στο αρχαίο θέατρο Κουρίου, στο πλαίσιο του εκεί Διεθνούς Φεστιβάλ Αρχαίου Ελληνικού Δράματος, σε σκηνοθεσία Αλίκης Δανέζη-Κνούτσεν, με την Στέλα Φυρογένη στον επώνυμο ρόλο και την Έλενα Καλλινίκου ως Ιάσονα.
Στον ελλαδικό χώρο η «Μήδεια», στην πλήρη μορφή της, έχει ν’ ανεβεί απ’ το 2017, όταν την παρουσίασε στην Επίδαυρο, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ, το «Θέατρο Τέχνης», σε συμπαραγωγή με το ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων, με σκηνοθέτρια την Μαριάννα Κάλμπαρη, την Μαρία Ναυπλιώτου στον επώνυμο ρόλο και Ιάσονα τον Χάρη Φραγκούλη. Το ίδιο καλοκαίρι ο Δημήτρης Καραντζάς, επίσης στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Επιδαύρου αλλά στο Μικρό Θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου, ανέβασε την «Μήδεια» σε μια εκδοχή επίσης με τρεις -αλλά άνδρες- υποκριτές και σε «παράλληλο διάλογο» του κειμένου του Ευριπίδη με το σενάριο του Πιερ-Πάολο Παζολίνι για την ομώνυμη ταινία του και με τα θεατρικά έργα «Μήδεια» του Ζαν Ανούιγ(ι) και «Μήδειας υλικό» του Χάινε Μίλερ. Με τον Γιώργο Γάλλο ως Μήδεια, τον Χρήστο Λούλη και τον Μιχάλη Σαράντη. Μια έξοχη παράσταση που επαναλήφθηκε και το χειμώνα 2017/2018 στο θέατρο «Πορεία».
Στο μεταξύ, ο Αιμίλιος Χειλάκης συνεχίζει να περιοδεύει με τον «Οθέλο» του Σέξπιρ που ’χει ανεβάσει ο ίδιος μαζί με τον Μανώλη Δούνια, με τον Γιάννη Μπέζο στον επώνυμο ρόλο, τον ίδιο ως Ιάγο, την Μάιρα Γραβάνη ως Δισδεμόνα και την Μυρτώ Αλικάκη ως Εμιλία, παράσταση που θα παιχτεί μεθαύριο, Πέμπτη 26 και την Παρασκευή 27 Αυγούστου, και στο Ηρώδειο.
No comments:
Post a Comment