Το Τέταρτο Κουδούνι / Είδηση
Κι η Φιλαρέτη Κομνηνού γυρίζει στο ΚΘΒΕ. Το καλοκαίρι. Για να παίξει τον κεντρικό ρόλο της Κυρά Στάθαινας στον «Αγαπητικό της βοσκοπούλας» του Δημητρίου Κορομηλά, που θα σκηνοθετήσει ο Σταμάτης Φασουλής, όπως σας έγραψα εδώ, πριν από τρεις μέρες -στις 22 Φεβρουαρίου.
Την Κυρά Στάθαινα, τη μάνα της -ερωτευμένης με τον Λιάκο- Κρουστάλλως της οποίας το χέρι ζητά ο κάποιας ηλικίας μεγαλοτσέλιγκας Μήτρος για να αποδειχθεί, τελικά, ότι η Στάθαινα είναι η αγαπημένη του στα νιάτα τους Μαριώ με την οποία είχαν χαθεί και να σμίξουν, μεσήλικες πια, αφήνοντας και τους νέους να ευτυχήσουν, είχε ερμηνεύσει στην τελευταία -περσινή- παράσταση του έργου στο «Παλλάς», σε σκηνοθεσία Πέτρου Ζούλια, η Μαρία Πρωτόπαππα ενώ στο πρώτο -και μόνο- μέχρι τώρα ανέβασμα του «Αγαπητικού» στο ΚΘΒΕ απ’ τον Κωστή Μιχαηλίδη, το 1973/1974, Κυρά Στάθαινα ήταν η Ελευθερία Σπανού.
Πρωταγωνίστρια του ΚΘΒΕ απ’ την αρχή της καριέρας της, μόλις τελείωσε την δραματική σχολή του ΚΘΒΕ -ήταν η Μπιάνκα στο «Ημέρωμα της στρίγγλας» του Σέξπιρ, στην παράσταση που έχει αφήσει εποχή του Γιώργου Σεβαστίκογλου, πλάι στην Μάγια Λυμπεροπούλου-Κατερίνα, τον Δημήτρη Καρέλλη-Πετρούτσιο και τον Ρήγα Αξελό-Λουτσέντσιο, τη σεζόν 1978/1979-, η γεννημένη στην Δράμα αλλά μεγαλωμένη στην Θεσσαλονίκη Φιλαρέτη Κομνηνού
παρέμεινε στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος ερμηνεύοντας σημαντικούς -πολλοί ήταν οι επώνυμοι- ρόλους και συνεργαζόμενη με σημαντικούς σκηνοθέτες, συνεχώς μέχρι το χειμώνα 1988/1989, όταν κατέβηκε για πρώτη φορά στην Αθήνα για να παίξει πλάι στον Γιώργο Κιμούλη στο «Φτωχέ φονιά» του Παβέλ Κόχοουτ σε σκηνοθεσία Νίκου Κούρκουλου.
Επανήλθε στην Θεσσαλονίκη όπου παρέμεινε στο ΚΘΒΕ μέχρι τη σεζόν 1994/1995, οπότε και εγκαταστάθηκε πια στην Αθήνα για να γυρίσει στην κοιτίδα της μόνο το 2002/2003. Για να παίξει την Αλίκη στον «Χορό του θανάτου» του Στρίντμπεργκ σε σκηνοθεσία του Ανδρέα Βουτσινά με τον Στέφανο Κυριακίδη και τον Δημήτρη Σιακάρα πλάι της. Ρόλο που, κατά σύμπτωση, έπαιζε και φέτος - μέχρι την περασμένη Κυριακή- στο «Εμπορικόν», σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καταλειφού με τη συνεργασία της Ελένης Σκότη, με τον ίδιο τον Δημήτρη Καταλειφό και τον Βασίλη Μπισμπίκη δίπλα της.
Η παράσταση της Θεσσαλονίκης επαναλήφθηκε και την επόμενη σεζόν 2003/2004. Ήταν ο τελευταίος της ρόλος στο ΚΘΒΕ μέχρι το προσεχές καλοκαίρι οπότε επανέρχεται μετά από δώδεκα χρόνια απουσίας.
Είναι η δεύτερη ελπιδοφόρα παλιννόστηση στο ΚΘΒΕ μετά την επιστροφή, την επόμενη χειμερινή σεζόν -σας έγραφα σχετικά στις 19 Ιανουαρίου-, και της Λυδίας Φωτοπούλου για να κάνει τον επώνυμο ρόλο στην «Μάνα κουράγιο» του Μπρεχτ σε σκηνοθεσία Νικίτα Μιλιβόγιεβιτς. Αξίζει να υπογραμμιστεί
ότι οι δυο ηθοποιοί που επιστρέφουν στην Θεσσαλονίκη και στο Κρατικό ήταν επί σειρά ετών, την ίδια περίπου περίοδο, οι δυο νεαρές πρωταγωνίστριες του ΚΘΒΕ πριν και οι δυο «ξενιτευτούν» στην Αθήνα.
Η Φιλαρέτη Κομνηνού, πάντως, διατηρούσε τις επαφές της με την Θεσσαλονίκη καθώς διδάσκει, ως επίκουρη καθηγήτρια, υποκριτική στο Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του εκεί Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου ενώ είναι και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΚΘΒΕ.
No comments:
Post a Comment