May 29, 2023

Στο Φτερό / Γλυκόπιοτο πρόγραμμα

 
Κρατική Ορχήστρα Αθηνών: συναυλία / Μουσική διεύθυνση: Κρίστοφ Έσενμπαχ. Σολίστ: Ζουλ Μπέιλι, βιολοντσέλο.  
 
Ο ρομαντισμός διαπότιζε το πρόγραμμα της χτεσινής συναυλίας της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών. Πρόγραμμα που σθεναρά το υπερασπίστηκαν αρχιμουσικός και σολίστας. Η βραδιά άνοιξε με το Κοντσέρτο για βιολοντσέλο και ορχήστρα (1919) του άγγλου συνθέτη Έντουαρντ Έλγκαρ: μία σύνθεση άκρως λυρική, υψηλής τεχνικής που, προσωπικά, πιστεύω ότι
τη διακατέχει η κυρίαρχη ακόμα τότε μελαγχολία από τον Μεγάλο Πόλεμο -τον Πρώτο Παγκόσμιο- που μόλις είχε λήξει, μετά από τέσσερα και κάτι χρόνια, αφήνοντας πίσω του εκατομμύρια θύματα. Ο αμερικανός τσελίστας Ζουλ Μπέιλι μετέφερε την αίσθηση αυτή -ένας συγκρατημένος, εσωτερικός θρήνος- με προσοχή, ευαισθησία και φινέτσα πλαισιωμένος από μία ορχήστρα, υπό τον Γερμανό Κριστόφ
Έσενμπαχ διακριτική αλλά και γερά δεμένη. Ο Ζουλ Μπέιλι έδωσε, μετά το θερμό χειροκρότημα στο τέλος, ως ανκόρ, το ανάλογης ευαισθησίας και πνεύματος «Τραγούδι των πουλιών», μεταγραφή, ως σύμβολο ειρήνης, του Καταλανού Πάβλο (Πάου) Καζάλς από παραδοσιακό, καταλάνικο χριστουγεννιάτικο τραγούδι -μία λυρικότατη, συναρπαστική ερμηνεία. Η συναυλία συμπληρώθηκε με τη συγκλονιστική 
Πέμπτη Συμφωνία (1875-1878, πρώτη εκτέλεση 1894) του Αυστριακού Άντον Μπρούκνερ: ένα συναρπαστικό, ογκώδες, περίτεχνο συμφωνικό οικοδόμημα του ρομαντισμού, με πολύ γερά θεμέλια, με συναρπαστικές κορυφώσεις, που διαπνέεται από την έντονη θρησκευτικότητα του συνθέτη. Ο Κρίστοφ Έσενμπαχ
και η ΚΟΑ το ερμήνευσαν  με σιγουριά και κύρος, χωρίς ευκολίες και παραχωρήσεις. Μία γλυκόπιοτη συναυλία. Τα έσοδά της θα διατεθούν στην Ένωση «Μαζί για το Παιδί» (Φωτογραφίες: Stephie Grape).
 
(Στο γνώριμο, πολύ καλό επίπεδο το -δωρεάν- έντυπο πολύπτυχο πρόγραμμα-αφίσα της συναυλίας -υπεύθυνη έκδοσης Αλίκη Φιδετζή).
 
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών / Αίθουσα «Χρήστος Λαμπράκης», Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, 28 Μαΐου 2023.
 
(Τη συναυλία παρακολούθησα με πρόσκληση που είχε την ευγένεια να μου παραχωρήσει απευθείας η ΚΟΑ). 

No comments:

Post a Comment