«Human Behaviour». Δίπτυχο σύγχρονου χορού: «Point of no Return» / Χορογραφία: Γιάννης Μανταφούνης. Μουσική: Γιώργος Κουμεντάκης - «Plan B» («Σχέδιο Β») / Χορογραφία: Ερμίρα Γκόρο. Μουσική: Δήμητρα Τρυπάνη.
Με ένα δίπτυχο σύγχρονου χορού έκανα το... ντεμπούτο μου ως θεατής/ακροατής για τη σεζόν 2020/2021, την πρώτη πλήρη υπό την σκιάν του covid-19, που εύχομαι και ελπίζω να μπορέσει να ολοκληρωθεί αβρόχοις ποσί, με όλους στις
σκηνές και όλους μας στις πλατείες. «Human Behavior» («Ανθρώπινη συμπεριφορά»), ο μάλλον ουδέτερος (και γιατί στα αγγλικά;) τίτλος του δίπτυχου με το οποίο εγκαινιάζει τη φετινή χρονιά του το Μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής
(διευθυντής Κωνσταντίνος Ρήγος). Ανοίγει με το «Point of no return» («Σημείο χωρίς επιστροφή»). Ο Γιάννης Μανταφούνης που υπογράφει τη χορογραφία είχε την ιδέα να βασιστεί στις κινήσεις της τεχνικής του κλασικού μπαλέτου και να τις αποσυναρμολογήσει. Ιδέα έξυπνη εφόσον είχε να κάνει με το Μπαλέτο της Λυρικής και όχι με μία ομάδα σύγχρονου χορού. Γι αυτό και οι δεκαπέντε χορευτές του είναι σωστοί και
αποδοτικοί, βοηθημένοι από τις ενδιαφέρουσες μουσικές του Γιώργου Κουμεντάκη -«Point of no Return» για κουαρτέτο εγχόρδων (2008) και, κυρίως, «Typewriter Tune» (2004) για σόλο βιολί-, που αντλούν από την παράδοση του δημοτικού τραγουδιού -το εκρηκτικό δεύτερο από τον ποντιακό πυρρίχιο-, μουσικές που εκτελούνται ζωντανά από τέσσερις μουσικούς της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης, με τον βιολονίστα Αντώνη Σουσάμογλου να ξεχωρίζει στο σόλο. Η χορογραφία, όμως, κατά τη γνώμη μου, παραμένει αδιάφορη -δεν
καταφέρνει να απογειωθεί. Πράγμα που πετυχαίνει η δεύτερη, «Plan B». Της αλβανικής καταγωγής, αλλά «δικιάς μας» πια, Ερμίρα Γκόρο. Βασισμένη στην ακόμα πιο ενδιαφέρουσα -γραμμένη ειδικά για την παράσταση- μουσική της Δήμητρας
Τρυπάνη, η χορογράφος οδηγεί τους εννιά χορευτές της, ενισχυμένους από τα λιτά αλλά, χρωματικά, πολύ αρμονικά κοστούμια του Χρήστου Δεληδήμου, σε ένα ελκυστικό προσωπικό ύφος, με κινήσεις που αναδεικνύονται καθώς
συχνά παγώνουν. Ένα δίπτυχο -θα μπορούσε να μεγαλώσει, 45 λεπτά ψαχνό, συνολικά, είναι κάπως τσουρούτικο, σε τρίπτυχο-, που το θεωρώ ορεκτικό για το κυρίως γεύμα το οποίο ελπίζω να είναι πιο χορταστικό (Φωτογραφίες: Valeria Isaeva).
(Το καλόγουστο, ολιγοσέλιδο πρόγραμμα της παράστασης -υπεύθυνος έκδοσης Νίκος Α. Δοντάς-, όσο και όπως πρέπει, χωρίς φλυαρίες).
Εθνική Λυρική Σκηνή / «Εναλλακτική Σκηνή», Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος», Μπαλέτο Εθνικής Λυρικής Σκηνής (το «Point of no return» σε συμπαραγωγή με την CIE Ioannis Mandafounis), 17 Οκτωβρίου 2020.
No comments:
Post a Comment