Το Τέταρτο Κουδούνι / Είδηση
«Καρφίτσες στα γόνατα» θα ’ναι ο ευφυής κοινός τίτλος κάτω απ’ τον οποίο η Σοφία Φιλιππίδου είχε την ιδέα να δέσει σ’ ενιαία παράσταση τα δυο παλαιότερα μονόπρακτα της δημοσιογράφου/συγγραφέα Ρούλας Γεωργακοπούλου «Διανυκτερεύον» και «Η Προσπερίνα και ο ναύτης» με τα οποία θα εμφανιστεί το χειμώνα στο «Από Μηχανής Θέατρο» -στον Πάνω Χώρο- αναλαμβάνοντας τη σκηνοθεσία και το ρόλο της Προσπερίνας στο δεύτερο.
Στο «Διανυκτερεύον» «δυο συνηθισμένες γυναίκες, πωλήτρια και πελάτισσα, συναντιούνται σ’ ένα διανυκτερεύον κατάστημα γυναικείων ρούχων, εκτός τόπου και χρόνου, κάτω απ’ το οποίο περνάει ο Ηλεκτρικός. Η πελάτισσα επείγεται», όπως σημειώνει η Σοφία Φιλιππίδου, «να βρει το οριστικό ρούχο της, την αποκρυσταλλωμένη εικόνα εαυτού-καινούργιου ρόλου ενώ η πωλήτρια-ψυχοπομπός διατηρεί την εξουσία και τη γοητεία του θανάτου και της αναγέννησης. Δοκιμάζοντας συνεχώς ρούχα μεταφέρουν όλη τη γκάμα των συναισθημάτων και τις τεχνικές παιχνιδιού που είναι απαραίτητα στοιχεία κάθε πρόβας είτε είναι πρόβα θεάτρου είτε πρόβα θανάτου και αλλαγής. Όταν η πελάτισσα, που ήδη έχει ‘γράψει’ το μικρό της μονόπρακτο, βρει το νέο της ‘ρούχο’ θα περάσει με τον ‘Ηλεκτρικό’ -το έσχατο όχημα- στο μικρό της σπίτι όπου συγκατοικεί με τα δυο της ζωγραφικά έργα -έναν Ναύτη του Τσαρούχη
και την Προσπερίνα του Ροσέτι- τα οποία αλωνίζουν το σπίτι διεκδικώντας ζωτικό χώρο. Ο Ναύτης με την ελληνικότητά του απαιτεί σεβασμό ως εθνικό και ερωτικό σύμβολο, όμως η παμπόνηρη ‘δυτική’ Προσπερίνα με την κοφτερή της γλώσσα αναστρέφει όλες τις βεβαιότητες και ‘υπαγορεύει’ στην πελάτισσα-αφηγήτρια ένα καινούργιο μονόπρακτο που, αυτή την φορά, θα ’ναι μια ξεκαρδιστική κωμωδία».
Η Σοφία Φιλιππίδου σχεδιάζει για τα δυο μονόπρακτα που κινούνται μεταξύ σουρεαλισμού και παραλόγου μια σουρεαλιστική παράσταση. Τους ρόλους των δυο γυναικών του πρώτου έργου θα τους παίξουν άντρες ηθοποιοί. Οι ίδιοι, με κάποιον τρόπο, θα «διαχέονται» και στο επόμενο έργο, ο ένας ως αφηγήτρια κι ο άλλος ως Ναύτης του Τσαρούχη ενώ η ίδια η Σοφία Φιλιππίδου θα παίξει την Προσπερίνα (Πρόκειται για την «Proserpine» του ιταλικής καταγωγής άγγλου ζωγράφου Ντάντε Γκάμπριελ Ροσέτι, πίνακα του 1874, που αναπαραγωγή του, όπως κι ενός πίνακα του Γιάννη Τσαρούχη που απεικόνιζε ένα ναύτη, η συγγραφέας επί χρόνια είχε στο δωμάτιό της.
Από ένα λάθος η Proserpine έγινε Προσπερίνα οδηγώντας τη συγγραφέα στο χαρακτήρα. Τα δυο πρόσωπα των πινάκων ως «συγκάτοικοί» της «ζωντάνεψαν»).
Τα σκηνικά της παράστασης έχει αναλάβει ο Νίκος Αναγνωστόπουλος, τα κοστούμια η Χριστίνα Σκαρπέλη, τη μουσική η Blondie g.d. και τους φωτισμούς ο Πέτρος Γκορίτσας ενώ βοηθός σκηνοθέτη θα ’ναι η Δανάη Γκουτκίδου. Εκτός της Σοφίας Φιλιππίδου θα παίζουν ο Χάρης Αττώνης κι ο Πάνος Παπαδόπουλος.
Η πρεμιέρα του «Καρφίτσες στα γόνατα» προσδιορίζεται για τον Δεκέμβριο. Τα δυο έργα θα εκδοθούν απ’ τις Εκδόσεις «Ροδακιό» σ’ ένα βιβλίο που θα επέχει τη θέση προγράμματος.
Και τα δυο μονόπρακτα έχουν πρωτοανεβεί -αλλά χωριστά- απ’ την Πέπη Οικονομοπούλου και τον «Καθρέφτη» της στο δικό της θέατρο «Οδού Αντιοχείας»: το «Διανυκτερεύον» τη σεζόν 1986/1987 για να επαναληφθεί την επόμενη 1987/1988 και «Η Προσπερίνα και ο ναύτης» το 2006/2007.
Ας σημειωθεί πως η Σοφία Φιλιππίδου επιστρέφει στο «Από Μηχανής Θέατρο» δυο χρόνια μετά την παράσταση «Μπάρτλεμπι ο γραφιάς» που έκανε εκεί, στον Πάνω Χώρο, διασκευάζοντας η ίδια για το θέατρο την ομώνυμη νουβέλα του Χέρμαν Μέλβιλ και κρατώντας τον επώνυμο ρόλο.
(Η φωτογραφία, του Γιώργου Κορακιανίτη).
No comments:
Post a Comment