December 12, 2022

Στο Φτερό / Γοητευτική περιπλάνηση στα εσώψυχα ή Στη χώρα των θαυμάτων της εικονικής πραγματικότητας

 

«I AM (VR)» / Σύλληψη και σχεδιασμός: Σουζάνε Κένεντι, Μάρκους Σελγκ, Ρόντρικ Μπίερστέκερ 

Το δωμάτιο όπου με οδηγούν, «μονόκλινο». Έστω μονοθέσιο. Κάθομαι σε μία καρέκλα. Μου περνούν ένα VR headset -κάτι σαν κράνος- στο κεφάλι, ακουστικά στα αυτιά και... ιδού εγώ στον κόσμο της εικονικής πραγματικότητας. Ανοίγουν πόρτες, εισέρχομαι, σαν η καρέκλα να τσουλάει αργά, μαλακά, και το πρώτο που βλέπω είναι το επίγραμμα του Μαντείου των Δελφών «Γνώθι σαυτόν». Και κατόπιν, παράξενα, μυστηριώδη δωμάτια, άβαταρ πλάι μου -δύο 

ξαπλωμένα, ένα σε πολυθρόνα να κουνάει ρυθμικά το κεφάλι-, τοίχοι υποχωρούν, χώνομαι σε τούνελ, ένα είδος ανελκυστήρα που υψώνεται με ταχύτητα με φέρνει «ψηλά», να ατενίζω ένα τοπίο βραχώδες και ένα έδαφος σεληνιακό, ουρανοί, ένας πλανήτης κοντά μου, υψώνομαι, κατέρχομαι, ένα δάσος με δέντρα πανύψηλα, μία φωτιά ανάβει πλάι μου, τα άβαταρ αναλαμβάνονται, τεράστια μάτια εμφανίζονται... Ενώ μία φωνή ζεστή, χαλαρωτική, εμψυχωτική, μέσα από τα ακουστικά μου, σαν οδηγός, μου θέτει 

ερωτήματα για την ύπαρξη, για μένα... -«εάν σκεφτείς τη φωτιά, φλέγεσαι. Εάν σκεφτείς τον πόλεμο, θα τον προκαλέσεις. Όλα εξαρτώνται από τη φαντασία σου». Δεν ξέρω αν γνώρισα περισσότερο τον εαυτό μου. Εκείνο που ξέρω είναι ότι έζησα, ακίνητος, τελικά, στην καρέκλα μου, ένα γοητευτικό, συναρπαστικό ταξίδι 35 λεπτών -κάτι σαν το ταξίδι της Αλίκης στη Χώρα των Θαυμάτων-, με τον τίτλο «I AM (VR)». Τη σύλληψη και το 

σχεδιασμό του οποίου, με ψηφιακές συνθήκες, είχαν η γερμανίδα σκηνοθέτρια Σουζάνε Κένεντι που υπογράφει και το κείμενο, ο Γερμανός Μάρκους Σελγκ και ο Ολανδός Ρόντρικ Μπίερστέκερ, που υπογράφει και τον προγραμματισμό και μαζί με τον Μάρκους Σελγκ και τον έξοχο εικαστικό σχεδιασμό -μία αύρα Ιερόνιμους Μπος-, ενώ ο σχεδιασμός ήχου και η δραματουργία είναι, αντίστοιχα, των, επίσης Γερμανών, Ρίχαρντ Γιάνζεν και Τομπίας Στάαμπ. Κάτι διαφορετικό, κάτι πολύ ενδιαφέρον (Φωτογραφίες: Markus Selg και Rodrik Biersteker).

(Δεν υπάρχει έντυπο πρόγραμμα για την παράσταση, μόνο μία κάρτα με οδηγίες). 

Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση / «+5», 8 Δεκεμβρίου 2022.

No comments:

Post a Comment