April 17, 2019

«Αχαριστία, συ λάμια μαρμαρόκαρδη, πόσο φριχτότερη κι από θαλάσσιο δράκοντα είσαι...» (Ουίλιαμ Σέξπιρ, «Βασιλιάς Λιρ», μετάφραση Βασίλης Ρώτας)

Στο Φτερό: «MusicAeterna» της Όπερας του Περμ / Μουσική διεύθυνση: Θεόδωρος Κουρεντζής. 












































































Όχι. Δεν πρόκειται για τεχνικό λάθος. Το κενό είναι οι εντυπώσεις μου από τη συναυλία της MusicAeterna της Όπερας του Περμ υπό τον Θεόδωρο Κουρεντζή. Αυτή από την οποία με απέκλεισε, μαζί με (όλους; -θα άξιζε τον κόπο να ζητηθεί από τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Μεγάρου Μίλτο Λογιάδη μία λίστα με τους δημοσιογράφους/κριτικούς στους οποίους δόθηκε, ΤΕΛΙΚΑ, πρόσκληση, θα βρεθεί προ εκπλήξεων...) τους άλλους δημοσιογράφους, αν και διαπιστευμένο, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών -Οργανισμός εποπτευόμενος, πια, από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού...- δια του Γραφείου Τύπου του, απόφαση για την οποία με πληροφόρησαν όταν πια δεν μπορούσα να βρω εισιτήριο.
Πήρα από τον Θεόδωρο Κουρεντζή, τον Φεβρουάριο του 2007, την πρώτη έντυπη συνέντευξη που έδωσε στην Ελλάδα, πριν ακόμα, εμφανιστεί επίσημα εδώ -στο Φεστιβάλ Αθηνών, το καλοκαίρι του 2007. Κάλυψα, έκτοτε, όλες τις εμφανίσεις του στην Ελλάδα με μεγάλη θέρμη και έγραψα πολλές φορές για τον σπουδαίο έλληνα μαέστρο. Οι τακτικοί αναγνώστες γνωρίζουν.
Έχω καλύψει τις εκδηλώσεις του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, από την πρώτη, εναρκτήρια συναυλία, το 1991, μέχρι πριν από λίγες μέρες, με εκατοντάδες δημοσιεύματα -καλύψεις, σχόλια, συνεντεύξεις, άρθρα... Οι τακτικοί αναγνώστες γνωρίζουν.
Έχω δωρήσει στην Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη «Λίλιαν Βουδούρη» του Μεγάρου τη συλλογή μου από περίπου 800 βιντεοκασέτες -τηλεοπτικές μεταδόσεις θεατρικών παραστάσεων, παραστάσεων όπερας, χορού, ταινίες βασισμένες σε θεατρικά έργα, πορτρέτα καλλιτεχνών και πλήθος άλλων θεμάτων παραστατικών τεχνών.
Ηταν ο δεύτερη -και πιο ντροπιαστική- φορά που συνέβη αυτός ο αποκλεισμός, με το επιχείρημα της μεγάλης προσέλευσης κοινού, μετά τη συναυλία της Φιλαρμονικής του Βερολίνου το 2015. Δεν θα υπάρξει τρίτη. Μετά από 28 χρόνια αρμονικής συμβίωσης, αποχαιρετώ οριστικά το Μέγαρο και ό,τι οργανώνει και σχετίζεται με το Γραφείο του Τύπου. Εύχομαι καλή συνέχεια. Η Αχαριστία, άλλωστε, δεν μετριέται με χρόνια.

1 comment:

  1. Δυστυχώς KAI η Τέχνη στη χώρα μας ελέγχεται από κάποιους ημιμαθείς,ιδιαζόντως κομπλεξικούς. Σίγουρα κάτι δεν πάει καλά στη Διοίκηση του Μεγάρου. Όλα αυτά που είδαμε το βράδυ της συναυλίας της MusicAeterna το επιβεβαιώνουν. Ελπίζω σε κάποιο άλλο ύφος και - προπαντός - ήθος.

    ReplyDelete