Το Τέταρτο Κουδούνι/Εκτακτο
Ο Μάρκος Σεφερλής είναι η λύση που επέλεξε το Εθνικό Θέατρο για την τέταρτη, εκτός Επιδαύρου και περιοδείας, παράστασή του με την οποία θα εγκαινιάσει τη Θερινή του Σκηνή! Η απόφαση ελήφθη μετά τη ματαίωση (ή αναβολή επ’ αόριστον;) της παράστασης «Τω αγνώστω τραγωδώ» που το Εθνικό σχεδίαζε με τον Λάκη Λαζόπουλο, σε κείμενο και σκηνοθεσία του, με τον ίδιο ως πρωταγωνιστή, αρχικά για την άνοιξη, στην Σκηνή «Νίκος Κούρκουλος», για να την μετακινήσει κατόπιν -ως το μεγαλύτερο ατού του για το ταμείο, που δεν ήθελε να το κάψει σε μικρή αίθουσα, καθώς στόχευε σε μεγάλες εισπράξεις- σε καλοκαιρινό θέατρο το οποίο αναζητούσε. Ποντάροντας, όπως είχε δηλώσει ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Σωτήρης Χατζάκης, στους Αθηναίους που λόγω οικονομικής κρίσης δε φεύγουν πια από την Αθήνα για διακοπές αλλά και υλοποιώντας ένα παλιό σχέδιο του Θεάτρου.
Με τον τρόπο αυτό λύνεται για το Εθνικό Θέατρο -και μάλιστα χωρίς έξοδα διαμόρφωσης- το καθόλου απλό πρόβλημα της ανεύρεσης λειτουργικού θερινού θεάτρου, μια κι ο Μάρκος Σεφερλής διαχειρίζεται μονίμως τα τελευταία χρόνια το «Δελφινάριο» του Νέου Φαλήρου -ενός απ’ τα κέντρα, άλλωστε, για έναν αιώνα, απ' το δεύτερο μισό του 19ου αιώνα μέχρι και το πρώτο του 20ου, της αθηναϊκής θεατρικής ζωής, πράγμα που το Εθνικό θα προσπαθήσει ν’ αναβιώσει-, το οποίο θα υπενοικιάσει στο Εθνικό διατηρώντας παράλληλα τη θεατρική πιάτσα που έχει δημιουργήσει εκεί τα τελευταία χρόνια.
Με τον τρόπο αυτό λύνεται για το Εθνικό Θέατρο -και μάλιστα χωρίς έξοδα διαμόρφωσης- το καθόλου απλό πρόβλημα της ανεύρεσης λειτουργικού θερινού θεάτρου, μια κι ο Μάρκος Σεφερλής διαχειρίζεται μονίμως τα τελευταία χρόνια το «Δελφινάριο» του Νέου Φαλήρου -ενός απ’ τα κέντρα, άλλωστε, για έναν αιώνα, απ' το δεύτερο μισό του 19ου αιώνα μέχρι και το πρώτο του 20ου, της αθηναϊκής θεατρικής ζωής, πράγμα που το Εθνικό θα προσπαθήσει ν’ αναβιώσει-, το οποίο θα υπενοικιάσει στο Εθνικό διατηρώντας παράλληλα τη θεατρική πιάτσα που έχει δημιουργήσει εκεί τα τελευταία χρόνια.
Η παράσταση, με τον -εμπνευσμένο απ’ την παράσταση του Λάκη Λαζόπουλου η οποία ναυάγησε- τίτλο «Τω αγνώστω κωμωδώ» αλλά με τελείως διαφορετικό concept, θα διαμορφωθεί απ’ τον Μάρκο Σεφερλή -το κείμενο κι η σκηνοθεσία δικά του ενώ, παράλληλα, θα πρωταγωνιστεί- με τρόπο, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, αρμόζοντα προς μια παράσταση του Εθνικού. Η πρεμιέρα υπολογίζεται το πρώτο δεκαήμερο του Ιουνίου.
Στις τυχόν αντιδράσεις που σίγουρα θα εκδηλωθούν το Εθνικό προτάσσει κριτική για τον Μάρκο Σεφερλή του Κώστα Γεωργουσόπουλου, διευθυντή, εξάλλου, σήμερα της δραματικής σχολής του, η οποία δημοσιεύτηκε στα «Νέα» τον Αύγουστο του 2011 και στην οποία, μεταξύ άλλων, ο κριτικός έγραψε:
« […] Ένας τέτοιος μίμος αλλά συνάμα και συγγραφέας είναι ο Μάρκος Σεφερλής. Και να μην ξανακούσω για «Δελφινάριο», γιατί θα αξιώσω, αν είναι καλλιτέχνης του θεάτρου ή διανοούμενος ο τιμητής, να μου πει αν μπορεί να πράξει επί σκηνής και να διεκπεραιώσει τόσα μιμήματα άλλος σήμερα έλληνας ή και ξένος νουμερίστας.
Αυτό το μιμητικό θηρίο έως τρεις περίπου ώρες στο ‘Δελφινάριο’, Παρασκευή βράδυ, με 1.200 θεατές, μονοπωλεί τη σκηνή, τραγουδά, χορεύει, ακροβατεί, αυτοσχεδιάζει, μεταμορφώνεται (σε γριά, σε Πάτι, σε κομπάρσο σε πειρατικό σίριαλ, μπαλαρίνα, μάγκα τεμπελχανά, ‘ευαίσθητο’ μόδιστρο αλλά και χαρισματικό κομφερανσιέ που κρατάει σε εγρήγορση και άμεση επικοινωνία το κοινό μισή ώρα.
[…] Θα μπορούσα μάλιστα να πω ότι πέρα από μερικά από την εποχή του Αριστοφάνη σατιρικά μοτίβα (το πέρδεσθαι, η ιθυφαλλία κ.τ.λ.) στο ‘Δελφινάριο’ έχει επανέλθει το θέαμα κατάλληλο για όλη την οικογένεια. Το βράδυ που είδα την παράσταση υπήρχαν στο κοινό και οικογένειες (σύζυγοι, πεθερές, κουνιάδες) και αμαξάκια με μωρά […]».
Το Εθνικό, όπως έχει ανακοινωθεί, σχεδιάζει για το καλοκαίρι τρεις ακόμα παραγωγές: «Βατράχους» του Αριστοφάνη σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα με Βασίλη Χαραλαμπόπουλο, Γιάννη Ζουγανέλη, Φάνη Μουρατίδη και «Ιππόλυτο» σε σκηνοθεσία Λυδίας Κονιόρδου με την ίδια, Νίκο Κουρή, Λήδα Πρωτοψάλτη, που έχουν περιληφθεί στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου, και «Ερωτόκριτο» του Κορνάρου σε σκηνοθεσία του ίδιου του Σωτήρη Χατζάκη και σε συμπαραγωγή με το ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης για περιοδεία.
Πόσο τρομακτικό που κάτι τέτοιο σε κάνει για μια στιγμή να το χάυεις όντως όπως φτάσαν τα πράγματα; Καλή Πρωταπριλιά
ReplyDelete