Το Τέταρτο Κουδούνι / Τέτοιες Μέρες, Τέτοια Λόγια… 112
Το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών μπορεί, τυφλά υπακούοντας στις «οδηγίες» της υπουργού «Πολιτισμού», ν’ ακύρωσε τις προγραμματισμένες του συναυλίες ρόσων καλλιτεχνών, αλλά ο Απρίλιος, μπαίνει ελπιδοφόρα. Στη μουσική ζωή μας τουλάχιστον. Με δυο Mεγάλες, συγκλονιστικές βιρτουόζες, βετεράνες του πιάνου, σχεδόν συνομήλικες. Οι οποίες θα φιλοξενηθούν, ακριβώς, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Στη 1 Απριλίου η 77χρονη σπουδαία Ελίζαμπετ Λεόνσκαγια συμπράττει -ευτυχώς δεν την ακύρωσαν οι «οδηγίες» Μενδώνη, με πρόφαση, προφανώς, την αυστριακή υπηκοότητά της...- με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, ως σολίστ, στο Δεύτερο Κοντσέρτο για Πιάνο του Γιοχάνες Μπραμς. Γεννημένη από ρόσικη οικογένεια, με εβραϊκές και πολονέζικες ρίζες, στην Γεωργία της τότε Σοβιετικής Ένωσης, με σπουδές στην Μόσχα και έδρα την Μόσχα, συνεργάτρια, σε ντούο, του, επίσης κορυφαίου του πιάνου, Σβιατοσλάβ Ρίχτερ, με αυστριακή υπηκοότητα από το 1978, όταν εγκαταστάθηκε στην Βιένη, επανέρχεται στο Μέγαρο για να συμπράξει, και πάλι, με την ΚΟΑ, μετά το 2017 και το Τέταρτο Κοντσέρτο για Πιάνο του Λούντβιχ φαν Μπετόβεν που ’χε ερμηνεύσει τότε και που δυστυχώς δεν άκουσα- και μετά τα συναρπαστικά τέσσερα ρεσιτάλ της, από τον Οκτώβριο του 2017 έως τον Μάρτιο του 2020 -στο τσακ πριν από την καραντίνα το τελευταίο- με το σύνολο απ’ τις Σονάτες για πιάνο του Φραντς Σούμπερτ -μια ανεπανάληπτη εμπειρία που ’χα την ευτυχία να ’ναι πλήρης, καθώς παρακολούθησα και τα τέσσερα ρεσιτάλ. Το πρόγραμμα της -ενταγμένης στον Κύκλο «Φεστιβάλ της Άνοιξης» που οργανώνει το Μέγαρο- συναυλίας της 1 Απριλίου, την οποία θα διευθύνει ο καλλιτεχνικός διευθυντής της ΚΟΑ Λουκάς Καρυτινός, συμπληρώνεται με την Πρώτη Συμφωνία του σπουδαίου Ντμίτρι Σοστακόβιτς -κι άλλος Ρόσος!
Τρεις μέρες μετά, στις 4 Απριλίου, στο πλαίσιο του επετειακού Κύκλου «30 Χρόνια Μέγαρο» και της σειράς «Piano Masters», έρχεται, εξ αναβολής- καθώς το προγραμματισμένο για τον Ιανουάριο ρεσιτάλ της είχε αναβληθεί- η 78χρονη Πορτογαλίδα Μαρία Ζουάου Πίρες, κι αυτή γνώριμή μας από το Μέγαρο -θυμάμαι μια εξαιρετική ερμηνεία της, επίσης, του Τέταρτου Κοντσέρτου για Πιάνο του Μπετόβεν, για να ερμηνεύσει Φραντς Σούμπερτ -την Σονάτα για Πιάνο αρ. 13-, Κλοντ Ντεμπισί -την «Σουίτα Μπεργκαμάσκ»- και Μπετόβεν -την Σονάτα για Πιάνο αρ 32.
Ευτυχής συγκυρία! Εγώ, πάντως, εκεί θα ’μαι,. Στην Αίθουσα «Χρήστος Λαμπράκης».
No comments:
Post a Comment