Το Τέταρτο Κουδούνι / Τέτοιες Μέρες, Τέτοια Λόγια… 234
Στον ρόσο σκηνοθέτη Ντμίτρι Τσερνιάκοφ χρωστάω τη μια απ’ τις δυο καλύτερες παραστάσεις όπερας που ’χω δει στη ζωή μου: τον «Ευγένιο Ονιέγκιν» του Τσαϊκόφσκι, που ’φερε η Όπερα «Μπαλσόι» για το Φεστιβάλ Αθηνών, επί προεδρίας Γιώργου Λούκου, στην Αίθουσα «Τριάντη» του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, το καλοκαίρι του 2011 και που την έχω βρει και σε cd -η άλλη είναι η «Λουτσία ντι Λαμερμούρ» του Ντονιτσέτι, σε σκηνοθεσία της Κέιτι Μίτσελ, που ’χει πρωτοπαρουσιάσει, τη σεζόν 2017/2018, η Λυρική Σκηνή ως συμπαραγωγή με την Βασιλική Όπερα του Λονδίνου, που την ξανάδα την επόμενη σεζόν στην επανάληψή της και που, κατά ευτυχή σύμπτωση, την επαναλαμβάνει, σε αναβίωση, φέτος επίσης, τον Μάιο.
Η Λυρική, στο πάντα ενδιαφέρον πρόγραμμά της, μετακαλεί φέτος το σκηνοθέτη Ντμίτρι Τσερνιάκοφ, που κάνει πια διεθνή καριέρα, για την εναρκτήρια της σεζόν, μαραθώνια -double bill, που λένε στη θεατρική argot- παράσταση Γκλουκ: «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» και «Ιφιγένεια εν Ταύροις» εις σάρκαν μίαν, με κοινή πρωταγωνίστρια την αμερικανίδα σοπράνο Κορίν Γουίντερς στους επώνυμους ρόλους, συμπαραγωγή της με το Φεστιβάλ Εξ-Αν-Προβάνς, όπου έκανε ήδη την πρεμιέρα της τον Ιούλιο, και της Εθνικής Όπερας του Παρισιού. Mε τον γερμανό αρχιμουσικό Μίχαελ Χόφστέτερ στο πόντιουμ και με τους υπόλοιπους ρόλους ερμηνευόμενους από μετακλημένους γάλους καλλιτέχνες αλλά κι από δικούς μας, όπως ο Τάσης Χριστογιαννόπουλος -Αγαμέμνων στην «Εν Αυλίδι»- ή ο Διονύσης Σούρμπης -Ορέστης στην «Εν Ταύροις».
Το δίπτυχο του Κρίστοφ Βίλιμπαλντ Γκλουκ -δυο αυτόνομες όπερες, γραμμένες με πέντε χρόνια διαφορά- που ’φερε την ανανέωση στην μπαρόκ όπερα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, η παράσταση είναι ήδη υποψήφια στην κατηγορία «Καλύτερη Νέα Παραγωγή Όπερας» στα International Opera Awards 2024, η απονομή των οποίων θα γίνει στις 2 Οκτωβρίου στο Μόναχο αλλά το αποτέλεσμα για μας είναι ακόμα ένα ερωτηματικό.
Η Λυρική, στο πάντα ενδιαφέρον πρόγραμμά της, μετακαλεί φέτος το σκηνοθέτη Ντμίτρι Τσερνιάκοφ, που κάνει πια διεθνή καριέρα, για την εναρκτήρια της σεζόν, μαραθώνια -double bill, που λένε στη θεατρική argot- παράσταση Γκλουκ: «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» και «Ιφιγένεια εν Ταύροις» εις σάρκαν μίαν, με κοινή πρωταγωνίστρια την αμερικανίδα σοπράνο Κορίν Γουίντερς στους επώνυμους ρόλους, συμπαραγωγή της με το Φεστιβάλ Εξ-Αν-Προβάνς, όπου έκανε ήδη την πρεμιέρα της τον Ιούλιο, και της Εθνικής Όπερας του Παρισιού. Mε τον γερμανό αρχιμουσικό Μίχαελ Χόφστέτερ στο πόντιουμ και με τους υπόλοιπους ρόλους ερμηνευόμενους από μετακλημένους γάλους καλλιτέχνες αλλά κι από δικούς μας, όπως ο Τάσης Χριστογιαννόπουλος -Αγαμέμνων στην «Εν Αυλίδι»- ή ο Διονύσης Σούρμπης -Ορέστης στην «Εν Ταύροις».
Το δίπτυχο του Κρίστοφ Βίλιμπαλντ Γκλουκ -δυο αυτόνομες όπερες, γραμμένες με πέντε χρόνια διαφορά- που ’φερε την ανανέωση στην μπαρόκ όπερα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, η παράσταση είναι ήδη υποψήφια στην κατηγορία «Καλύτερη Νέα Παραγωγή Όπερας» στα International Opera Awards 2024, η απονομή των οποίων θα γίνει στις 2 Οκτωβρίου στο Μόναχο αλλά το αποτέλεσμα για μας είναι ακόμα ένα ερωτηματικό.
Η παρουσία, όμως, του Ντμίτρι Τσερνιάκοφ -που υπογράφει και τα σκηνικά- αυξάνει το ενδιαφέρον στο κατακόρυφο. Αξίζει να τη δούμε.
Η παράσταση παρουσιάζεται στην Αίθουσα «Σταύρος Νιάρχος» στις 10, 13, 16, 19, 22, 27 και 30 Οκτωβρίου στις -προσέξτε!- 18.00. Η Λυρική δίνει διάρκεια από μια ώρα και 50 λεπτά για κάθε όπερα κι ανάμεσα ένα διάλειμμα 55 λεπτών -συνολική διάρκεια, δηλαδή, τέσσερις ώρες και 35 λεπτά. Αν η παράσταση, όμως, είναι ενδιαφέρουσα θα κυλήσει χωρίς να το καταλάβετε, όπως κι η «Βαλκιρία» του Βάγκνερ, που ’ταν και μεγαλύτερη, πέρσι (Φωτογραφίες από την παράσταση στο Εξ-Αν-Προβανς: 2,3 Monika Rittershaus).en Aulide – Direction musicale Emmanuelle Haïm, Mise en scène Dmitri Tcherniakov : au centre, Corinne Winters (Iphigénie) - © Photo by Monika Rittershaus /
Η παράσταση παρουσιάζεται στην Αίθουσα «Σταύρος Νιάρχος» στις 10, 13, 16, 19, 22, 27 και 30 Οκτωβρίου στις -προσέξτε!- 18.00. Η Λυρική δίνει διάρκεια από μια ώρα και 50 λεπτά για κάθε όπερα κι ανάμεσα ένα διάλειμμα 55 λεπτών -συνολική διάρκεια, δηλαδή, τέσσερις ώρες και 35 λεπτά. Αν η παράσταση, όμως, είναι ενδιαφέρουσα θα κυλήσει χωρίς να το καταλάβετε, όπως κι η «Βαλκιρία» του Βάγκνερ, που ’ταν και μεγαλύτερη, πέρσι (Φωτογραφίες από την παράσταση στο Εξ-Αν-Προβανς: 2,3 Monika Rittershaus).en Aulide – Direction musicale Emmanuelle Haïm, Mise en scène Dmitri Tcherniakov : au centre, Corinne Winters (Iphigénie) - © Photo by Monika Rittershaus /
No comments:
Post a Comment