November 26, 2013

Γιατί «Η γειτονιά των αγγέλων» δεν περιλαμβάνεται στα Άπαντα

Από την κ. Κατερίνα Καμπανέλλη, κόρη του Ιάκωβου Καμπανέλλη, πήρα αυτή τη σχετική με το κείμενό μου για το έργο του πατέρα της «Η γειτονιά των αγγέλων» που παρουσιάζει το Εθνικό Θέατρο, επιστολή. Τη δημοσιεύω ως έχει.


Αγαπητέ κύριε Σαρηγιάννη

Διάβασα την κριτική σας για την παράσταση του έργου «Η γειτονιά των αγγέλων» που παρουσιάζεται στο Εθνικό Θέατρο σε διασκευή και σκηνοθεσία Κώστα Τσιάνου. 
Οι απόψεις σας για την παράσταση και τους συντελεστές τη στιγμή που απηχεί την προσωπική σας γνώμη που διατυπώνεται δημοσίως και ενυπογράφως, είναι απολύτως σεβαστές από εμένα, έστω και αν θα μπορούσα να έχω διαφωνίες, αντιρρήσεις και επιφυλάξεις.
Όμως, για την αποκατάσταση της «ιστορικής» αλήθειας -σε σχέση με τον Ιάκωβο Καμπανέλλη και το συγκεκριμένο έργο του- θα ήθελα να σας πληροφορήσω από προσωπική μου γνώση, η οποία προέρχεται από την σχέση μου με τον πατέρα μου, τα εξής:
1) Σχετικά με την παρατήρησή σας ότι ο Ιάκωβος Καμπανέλλης δεν θέλησε να εντάξει το έργο του «Η γειτονιά των αγγέλων» στα Άπαντά του, η αλήθεια είναι ότι το κείμενο του συγκεκριμένου έργου δεν υπήρχε στο αρχείο του, έψαξε να το βρεί χωρίς αποτέλεσμα επί χρόνια και μέχρι το θάνατό του το θεωρούσε χαμένο. Μετά το θάνατο του πατέρα μου, στη προσπάθειά μου να συγκεντρώσω και συστηματοποιήσω το Αρχείο του Ιάκωβου Καμπανέλλη, κατέβαλα πολλές προσπάθειες για να το εντοπίσω. Τελικώς, βρέθηκε ένα δακτυλογραφημένο αντίτυπό του στο Αρχείο του Μίκη Θεοδωράκη στην «Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη Λίλιαν Βουδούρη».
2) Επίσης, παρακαλώ να λάβετε υπόψη ότι ο Ιάκωβος Καμπανέλλης δεν υποτίμησε ποτέ κανένα έργο του, πολύ δε περισσότερο και το «επίμαχο», αδιαφόρως αν είχε ή δεν είχε δει το φως της σκηνής, αν είχε ή δεν είχε επιτυχία, καλές ή κακές κριτικές. Όπως κάθε θεατρικός συγγραφέας, έτσι και ο πατέρας μου, ήθελε να ανεβαίνουν όλα τα έργα του και να εκτίθενται στο κοινό και στους κριτικούς, είναι δε χαρακτηριστικό ότι ΟΥΔΕΠΟΤΕ αντέδρασε σε κριτική, σεβόμενος τις απόψεις όλων.
Με εκτίμηση

Κατερίνα Ι. Καμπανέλλη

No comments:

Post a Comment